Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
BB 2010 - 01.19. Nador-Merzouga
2010-01-20 21:02:13
Kategória: Budapest-Bamako


A Budapest-Bamako negyedik napja nagyon nehezen kezdődött. Miután beérkezett a teljes mezőny a komphoz, a szervezők este 10 órára szervezték meg az első nagy eligazítást. Ekkor szerették volna bejelenteni, hogy milyen útvonalváltozások történhetnek a törölt útvonalak miatt. Ám a komptársaság emberei a megbeszélt eligazítás előtt fél órával elkezdték felterelni a kompra a résztvevőket. „Azt hittem megőrülök, hiszen tudtam, hogy később már nem lesz így együtt a társaság, és volt bőven mit elmondanunk.” - mondta el az esetről Polgár András futamigazgató.

Ami ezután történt, azt viszont soha nem gondolták volna a szervezők: kiderült, hogy Marokkó nem akarja beengedni az országba a futamot, de hosszas egyeztetések után végül elgördítették a csapatok belépése előli akadályokat. A futamigazgatót már a hajón kihallgatták, és közölték, hogy a déli, Nyugat-Szaharai területekre a Budapest-Bamako nem léphet be. Az afrikai szakaszok törlése miatt erre nem is kerül sor.

Reggel, a viszontagságok után a Budapest-Bamako történetében még soha látott vámkezelés történ. Ilyen gyorsan még nem jutott át soha a mezőny a határterületen, egyébként a vámkezeléshez szükséges papírokat a résztvevők idén már a kompon ki tudták tölteni.

A Budapest-Bamako 5 éves fennállása alatt most esett meg először, hogy már az első afrikai szakaszon komolyon off-road speciálok is voltak. Sajnos történt több baleset és „szándékos autórongálás”, de többnyire minden résztvevő örült, hogy nem csak aszfalton mennek a déli területek felé. Az egyik magyar csapat navigátora eltörte a könyökét, az orvosi ellátás után kórházba szállították a sérültet, egy magyar motoros pedig elgázolt egy kutyát melynek következtében elcsúszott és csúnyán megütötte magát. Jelenlegi információink szerint még nem biztos, hogy tudja-e folytatni a futamot. A technikai károk közül egy Mercedes G sérült meg jelentősen, mikor egy lengyel résztvevőt akartak kimenteni egy folyón való átkeléskor, végül mindkettőjüket menteni kellett. A Miss Hungary Touareg Rally Team nem érkezett célba, máshol töltötték az éjszakát.

Az Erg Chebbi dűnékhez már fáradtan érkezett a csapat, Merzouga-ban egy beduin sátorszállodában töltötték az éjszakát. Itt megtörtént a futam első komoly útbaigazítása az Agadíri céllal kapcsolatban, ahol a résztvevők is feltehették kérdéseiket.



Szerző: szabadban
Forrás: BB


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum