Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Bamako Rally 6.nap: Betegesen bandukol a Bamakocsi!
2007-02-02 13:12:34
Kategória: Budapest-Bamako


 

Hatodik nap – Betegesen bandukol a Bamakocsi!

 

Az esti munka, ahogy gondolni lehet már, csak egy újabb koporsószög volt. Nem ért az ég-világon semmit sem! L  Persze, ekkorra már kezdtem nagyon idegbeteggé válni… „Pista bácsi” kihat a szabadban.hu csapatának moráljára és versenyben történő teljesítményére is! Hát igen, ilyen apróságokon áll, vagy bukik az adott történet! Ez főleg akkor volt rossz érzés, amikor sorban kigurult mellettünk mindenki és lassan egyedül maradtunk a biwaque-ban, a szelepfedél-tömítés száradó pasztájával. L Gondolom, hogy Csabának is elég gáz érzés lehetett, de nekem még inkább, hiszen nekem sokkal több dolog miatt kell aggódnom az elvérzés miatt! Igaz, hogy sokszor mondtam a Csabának, ha ne adj isten, bekövetkezne az elkerülhetetlen, akkor meg kell majd hoznom egy döntést, ami semmiképp sem lehet mindenki számára megfelelő… szóval kezdtek balsejtelmek gyötörni.

 

Indulás Tata felé! Előtte a Dűnékben ismét lemértük az esélyeinket… ez már igazi homok. Itt már a kicsi „Bama” valóban kínlódott. Ásás, vontatás! Az indiai résztvevők (apa és fia, akik ismertek a 2006-os Riksa Rally kapcsán illetve a tavalyi futamról) egy kanadai kontingens és a belorusz stáb húzott ki a homokból! A papa amúgy India rally bajnoka volt. Olyan szinten összehaverkodtunk, hogy meghívott magához és mellé megjegyezte, hogy elég a repülőgép jegyének árát kifizetnem J … mégsem olyan rossz ez a szabadban.hu!

 

Ők ott hagytak minket egy szervizben és mentek tovább… az egész napunk ott telt el. Halom pénz és sehol semmi. Megcsinálták. Igaz, hogy 60 km után vissza kellett menni a szervizbe, mert nem sikerült a történet. A szelepfedél igen, de az olaj továbbra is folyt. Közben én vettem ott pár csecse-becsét, majd a legkomolyabb vásárlásom a következőként történt: Odajött a Police Akadémiából jól ismert Hightowerre hasonlító koma, hogy mindenáron eladjon egy tőrt nekem. Mondtam neki, hogy nem kell, köszönöm… de az ötszáz dirhamos árból már ajándék lett a végére. Ezt is elutasítottam, mivel a marokkói emberek lényegesen szegényebben élnek, mint mi, otthon kicsiny hazánkban… de emberünk csak nyomult tovább. Egyszer csak megakadt a szeme a sportcipőmön. Mivel ez nem valós pénz volt – hiszen nekem még ki kellett fizetni a javítás költségeit- és neki nagyon tetszett, egyszerűen elcseréltük. Annyira boldog volt a néhány ezer forintos, nem új sportcipő tulajdonlásától, hogy én még olyat nem láttam! Komolyan! Nekem ber-ber tőröm van, neki meg a boldogsága mellett egy sportcipője. Boldoggá tettem egy embert… így már mehetett a dolog részemről!

 

A második javítás sem vezetett eredményre, hát Csabával megbeszéltük, hogy húzunk a mezőny után. Jó az egész napos szerviz után egy 770 km-es éjszakai etap. Nem a távolsággal van baj, hanem az elmulasztott látvánnyal. Vezetni, versenyezni otthon is lehet, még akár éjjel is. De az elszalasztott látványt, az ismeretlen táj izgalmát nem pótolhatja semmi.

 

Monoton versenyzés. Éjjel egyedül az ismeretlenben, semmi különös. Aztán mégis. De az nagyon az volt. Az Atlasz hegység 4000 méteréről ereszkedtünk lefelé, egész jó tempót diktálva. Lendületes szakaszunkat megtörte két lefelé ereszkedő teherautó. Azt, amelyik hátul ment szinte a beérés pillanatában meg is előztük, de az elöl haladó csak nem akart elengedni minket. Csaba kétszer beszúrta a Bamakocsi elejét, hogy felmérje a terepet. Jónak tűnt megindultunk. A koma azonban megmakacsolta magát. Ránk húzta a billencs kormányát de, tette mindezt egy balos kb. 150 fokos visszafordító előtt, amelynek a belső fele között nem volt más, mint kb. 10 méter mély meredély. Ordítok is a Csabának, hogy ba..za meg gáz lesz de, ekkorra már a bal hátsó kereke radírozta a kicsi „ama” jobb első doblemezét. Szerencsére annyira nem kapott el minket. Pedig több másodpercen keresztül reszelte a doblemezt az állati kerék! Kicsivel több és befordít minket, mint vitorlát a Passzát szél. Mondom is a Csabának az incidens után, hogy: mi van veled ember? Mér nem ugatol ha oda vagy már a fáradtságtól, nem látsz? Csak „monnya orra alatt”, hogy ő mennyire fáradt és odavan. Itt még finoman jegyeztem, hogy tudja – e kinek az életét veszélyeztesse, majd inkább belemélyedtem az itiner átnézésébe. (lásd: a fotón)

 

Írta: C.Z.

 

Folyt köv!

 


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum