2008. III. Budapest - Bamako / 06. nap - Agdz (Mrc.)
Veri a mezõnyt a Velorex, hegyet mászik a kis Fiat.
2OO8. Január 17., Agdz, Marokkó-- Ma reggel 17OO méterre a tengerszint felett, az Atlasz hegység lábainál ébredt a mezõny. A csípõs hideg ellénere a hét órai eligazítás után kigördültek a versenyzõk.
Az elmúlt három etap kiértékelése ma délelõtt megtörtént, de a nap folyamán a veresny bírókat nem sikerült telefonon elérni és tartózkodási helyük jelenleg is ismeretlen.
Ma a mezõny búcsút intett az Atlasz hegységnek és a kisebb Dzsbel Szarhro hegyvonulattal kellett, hogy megbírkozzon. A kopár, kietlen, sziklás hegyvonulaton kanyargó hegyi utat még nagy jóindulattal sem lehetne földútnak nevezni. A Sziklás, gumiszaggató, tengelytörõ horror szerpentin mindenkinek felülmúlta minden várakozását. Werner László az IFA sofõrje sem hitt a szemének. "Sok tapasztalt teherautó sofõrt ismerek, de ennek az útnak a látványán a legtöbbjük beremegett volna, mint Danovia hetvennél"- mondta az IFA pilótája. Az IFA-sok rengeteg hajtûkanyart csak két-három tolatással tudtak bevenni. Minden centiméter számított. Egy rossz mozdulattal a 4OO-5OO métert zuhanhattunk volna. - tette hozzá Werner.
Sok terepjáró nekivágott a rémisztõ hegyi útnak és néhány félelmet nem ismerõ kisautó is bevállalta a 8O kilométeres szakaszt. A kis Polski és a két angol dél körül ért fel a 23OO méter magas csúcsra. "Átpakoltunk mindent a norvég nagy Hans terepjárójába, mert a sok csomag és a navigátorom súlya miatt leállt az autó az emelkedõn felfele"- mondta Kevin Foster, aki társát is átrakta egy másik autóba. Foster megjegyezte, hogy az autójuk jól bírta a sziklás utat, de a tetõre erõsített Pick szalámijuk már több sebbõl zsírzik.
A Family Frost fagyis kocsi is átvergõdött az éles sziklákkal tûzdelt hegyi úton, akárcsak az 1984-es Mercedes kombi és a 75-ös rajtszámú Ford Transporter. Ez utóbbi egy 4 millió forint értékû mûtõággyal tette meg a rázos szakaszt, amelyet egy bamakoi klinikába szállítanak.
Villám Géza bogara is sikeresen átkelt a Dzsbel Szarhron miután ma reggel visszarakták az autó terepgumijait. "A legrémisztõbb pillanat az volt, amikor a csúcs fele egy havas, jeges szakaszon kellett átkelnünk és megszólalt a mobilom, hogy otthon csõtörés volt"- mondta a a volt rádiós.
A második nagy erõpróbát a Zagora és Foum Zgid közti homokos, sivatagos szakasz jelenti. A csapatok nagy része még most is itt küzd az elemekkel. Több tucat defekten már túl vannak, de hosszú lesz még az éjszaka. A célba mindössze 25-3O jármû futott be este 1O-kor. "Sokan valószínû úton vagy az út mellett töltik a mai éjszakát" - mondta Vincze Tibor, aki már a célban pihen.
A mai nap a Velorex kiválóan teljesített. Az afrikai, hegyi levegõ jót tett neki és közel 1OO kilométeres sebességgel hasított a keskeny marokkói aszfalton. Az emberek mindenütt kíváncsian nézték a cseh csodabogarat.
Holnap 48O kilométer vár az indulókra Tatából a Csillagok háborúja egyik forgatási helyszínére, Tatooine-ra.
2OO8. Január 17. -- A Budapest-Bamako összesített eredménye:
1. |
Raid Adventure Team |
no. 21 |
Szlovákia |
113 pont |
2. |
Sysman csapat |
no. 2 |
Magyarország |
11O pont |
3. |
DLC Racing |
no. 1 |
Magyarország |
1O6 pont |