Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
2008. III. Budapest - Bamako / 09. nap - Nouadhibou (Mau.)
2008-01-21 03:35:44
Kategória: Budapest-Bamako


9. nap krónikája - Aknamezõ és magyar mauritán barátság

Hihetetlen biztonsági erõk fogadják Mauritániában a Budapest-Bamakot.

Ma reggel a nyugat szaharai Dakhlában ébredt a Budapest-Bamako mezõnye. A csapatok hamar kigördültek, hogy megtegyék az utolsó 4OO kilométert a marokkói fennhatóság alatt álló területen.

Néhány csapat azonban a box utcában kezdett ma reggel. Az autószerelõk utcája hamar megtelt bamakos kocsikkal. Elsõként a OO-ás VW bogár gördült be. Õ már elõzõ nap este ott várakozott. "A sziklás Dzsbel Szarhro és a köves folyómedrek sem viselték meg úgy a bogarat, mint egy dakhlai járdaszegély" - mondta Villám Géza miután a VW16OO-os olajszûrõje kilyukadt. Az öreg német járgány után begurult a 31-es kis lengyel és az Origo csapat is. Az Origó csapat megsérült a hûtõjét a helyszínen meghegesztették ügyes kezû szaharai mesterek. A bogarat is rendbe rakták, és a kis polákot is úgy pofozták helyre, mintha minden nap Polskit szerelnének.

Az utolsó csapatok délelõtt 11-kor hagyták el a várost, amikor a déli szél jelentõsen megerõsödött. A heves ellenszél nem is zavarta annyira a késõn indulókat, mint a kegyetlen homokvihar, ami pillanatok alatt rémisztett meg mindenkit. Több csapat is szerelt a homokviharban az út szélén. "Kegyetlen volt. Olyan érzés volt, mint ha valaki smirglivel reszelné az arcunk"- mondta Jorgov Cana a Szahara Expressz csapat tagja.

Az Origó csapat kálváriája ma tovább folytatódott. Késõ délután értek be a határ elõtti utolsó benzinkúthoz, ahol gázolaj helyett 23 liter benzint nyomtak a tankjukba. Le kellett szívni az összes üzemanyagot, mielõtt tovább indultak volna. Nincs információnk arról, hogy zárás elõtt elérték-e a marokkói határt.

A verseny nagy eseménye ma az volt, hogy második helyen álló O1-es DLC Racing Team feladja a versenyt. A marokkói autó behozatali papírjukat elvesztették, és a vámosok a határról visszafordították õket. Már indultak volna fájó szívvel vissza, amikor az autó egyik zugában megtalálták a fontos dokumentumot.

A határátlépés miatt ma csak két feladat várt a versenyzõkre. A mauritán oldalon lévõ geo-caching feladatot többen az elaknásított nyugat szaharai oldalról akarták megközelíteni. Emiatt a bírók lefújták a mai versenynapot és törölték mindkét feladatot. "Furcsállom, hogy van aki az életét feláldozná 5 verseny pontért a Budapest-Bamakon" – nyilatkozta Polgár András versenybíró. Az esti elõzetes értékelések szerint a feladatot mindössze két csapat, a szlovák Ulrichék és az idõközben elõkerült Dácia csapat teljesítette.

A határátkelésnél ma többen egy nagy kanállal kaptak az igazi Afrikából. Sokaknak csak a marokkói kilépés 5-6 órába tellett és a teljes átkelés 7-8 órát is igénybe vett. A marokkói határõrök egy új rendszert vezettek be. A határõrség és a vám kiléptetésen túl egy barátságos katonatiszt, egy olajfa hûsében mindenkinek az adatait kézzel feljegyezte egy nagy kockás lapú könyvbe. Itt volt a leghosszabb sor.

A marokkói határt a kietlen senki földje követte. A sziklás földút két oldalán látható kiégett és felrobbant autóroncsok mindenkit emlékeztetettek arra, hogy az út szélén túl gyilkos aknák lapulnak. "Az adrenalin szintem soha nem volt még ilyen magas"- mondta Mezei Gyula a O8-as BKV Team tagja és az MTV sztár mûsorvezetõje. E sorok írásakor még nincs tudomásunk arról, hogy bárki is aknára futott volna.

A magyarokat Mauritániában hihetetlen odafigyeléssel és eddig nem látott biztonsági intézkedésekkel fogadták. Az országba bevezetõ utat fegyveres egyenruhások és civil ruhás rendõrök figyelték. A ma esti szaharai sátortábort közel száz fegyveres katona és rendõr vigyázza. "Mi egész éjjel virrasztunk, hogy Önök nyugodtan aludhassanak ma este" –mondta Mohameden Ould Islam a nemzetbiztonsági hivatal egyik képviselõje.

A táborhelyen megjelent Mohamed Deidy Nouadhibou tartomány kormányzója és Mustapha El Hassen a noudhiboui rendõrség parancsnoka is. Elmondták, hogy a minden tiszteletük és elismerésük a Budapest-Bamako résztvevõi. "Megköszönjük, hogy bizalmat szavaztak országunknak azzal, hogy ellátogattak hozzánk. Megerõsítem, hogy az Önök biztonsága ezen a héten a mi legfontosabb feladatunk" – mondta El Hassen kapitány. A határõrségen pedig elmondták, hogy a "mauritán-magyar barátság nevében egész éjjel nyitva tart a határátkelõ, ami egyébként 8-kor bezárna". Holnap a helyi rendõrség parancsnoka fogja tájékoztatni az indulókat a legfrissebb biztonsági helyzetrõl.

A holnapi etap lesz az idei Bamako egyik legkeményebb napja. Közel 5OO kilométer vár a versenyzõkre, kemény, dûnés sivatagi homokon.


Szerző: szabadban


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum