Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2022. augusztus 08. hétfő, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
SpaceShipOne
2007-03-07 00:32:39



Amikor a Burt Rutan tervezte SpaceShipOne két héten belül másodjára is épségben landolt, és ezzel elvitte a 10 millió dolláros X-Prize-t, a tervező azt nyilatkozta, hogy egy csak a kezdet, egy új kor kezdete. Igazát már az út utáni első napok is igazolják. Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hivatal (FAA) igazgatója, Marion Blakey meglátogatta a magánűrhajó gyártóhelyét, és hangsúlyozta, hogy a FAA számára a leendő űrturisták biztonsága a legfontosabb. Két részre osztotta az érintetteket, egyrészt azokra, akik a Földről kísérik figyelemmel az űrhajók útját, másrészt magukra az űrturistákra, akik a 200 ezer dollár kicsengetése után lehetőséget kapnak arra, hogy Földöntúli élményben legyen részük.

 

Tudják-e, hogy mit vállalnak?

A FAA már évek óta vizsgálja, hogy az utasokra mekkora G-erők hatnak majd, az útnak milyen pszichológiai hatásai lesznek, ehhez milyen fizikai és szellemi felkészültség szükséges. A legnagyobb kérdés számukra jelenleg az, hogy hogyan mérik le, hogy a jelentkezők valóban tisztában vannak-e azzal, hogy egy ilyen útnak milyen veszélyei vannak. (Egy utasokkal teli űrhajó lezuhanása évekre visszavetheti az amúgy nagyon nagy lehetőségeket kínáló új piacot.) A SpaceShipOne-t tervező Burt Rutan szerint az első űrrepülőtársaságok sokkal biztonságosabb utakat kínálnak majd, mint amiket a kereskedelmi repülésipar hajnalán az első légitársaságok kínálni tudta. Az új iparra vonatkozó szabályozást a szövetségi hivatalok és az űrhajókat gyártó cégek együttműködésében állítják össze, és az amerikai Kongresszus iktatja törvénybe.

 

Repterek is kellenek

Míg az illetékesek a szabályozáson dolgoznak, az első űrrepülőtársaság, a Sir Richard Branson tulajdonában lévő Virgin Galactic már az infrastruktúra feljesztésén munkálkodik. Számításaik szerint mintegy 100 millió dollárt kell belefektetniük az első flotta létrehozásába és a földi kiszolgáló egységek felépítésébe. Az első indítóállomásuk az amerikai Mojave sivatagban lesz, de már kacsintgatnak Ausztrália, Japán, Európa, sőt Dél-Afrika felé. Branson szerint sok olyan ország van, aminek nem volt pénzze arra, hogy a szuperhatalmak űrprogramjával versenyezzen, de szeretnék saját nemzetük fiait az űrbe küldeni. Amennyiben ezekkel a kormányokkal sikerül megegyezniük, a következő néhány évben a Virgin Galactic több kontinensen is szeretne felállítani kilövőállásokat

 

Verseny, hamisítatlan amerikai stílusban

Persze ez alatt a Butanéknak a 10 millió dolláros pénzdíjat kifizető Ansari X Prize alapítvány vezetői sem pihennek. Amint átadták a csekket, már be is jelentették, hogy Új-Mexikóban már meg is találták az X Prize Cup, az új űrhajóverseny helyszínét. Az eseményt tíznaposra tervezik, ahol a gyorsasági, távolsági, és egyéb kategóriájú verseny közben a nagyközönség megnézheti a legújabb modelleket (nem csak Butanék dolgoznak magángépeken), találkozhat az űrhajósokkal, megnézheti, hogyan készülnek az űrturisták, és persze kedvet kaphat, hogy maga is el kezdje az útra gyűjtögetni a 200 ezer zöldhasút.

 

 

A http://www.extrem.hu/cikk/extrem.hu/1919 alapján! 

 


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum