Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 16. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Szalay eltökélten készül tizedik Dakar-ralijára
2007-12-07 02:30:51
Kategória: Terep-Rallye


Az autó vadonatúj festést kapott a mostani Dakarra: a piros-sárga színösszeállítással sportosabb, agresszívabb külsőre tett szert (a piros színt az új névadó szponzornak, az Old Spice-nak köszönheti), másrészt a csapat versenyhez való hozzáállását is tükrözi.

- A korábbiakkal ellentétben már nem csak az a célunk, hogy teljesítsük a több mint kilencezer kilométeres versenytávot, hanem az, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el - mondta Szalay Balázs. - Hogy helyezésekben kifejezve mit jelent mindez? Az álmunk természetesen az, hogy egyszer megnyerjük a versenyt, a realitás azonban inkább az, hogy a legjobb húsz között végezzünk.

Az Opel Antara RR-t, amely a legutóbbi Dakaron mutatkozott be, az idény során folyamatosan fejlesztették, s mostanra rendkívül ütőképes lett. Új motort kapott (a GM sokat segített a fejlesztésben), átalakították a futóművét, és az első sivatagi teszten, a dubai Világkupa-viadalon jelesre vizsgázott. A páros az eddigi legjobb nemzetközi eredményét érte el vele: hetedik helyével egy Vk-pontot szerzett.

- A GM Racing két mérnöke elkíséri a csapatot a Dakaron, ami technikai szempontból nagy segítséget jelent, így megközelíthetjük akár a gyári pilótákat is - folytatta Szalay. - A motorunk ugyanolyan, mint az amerikai Robby Gordoné, csak mivel ő legutóbb az előkelő nyolcadik helyen végzett, az ő levegőbeömlő-szűkítője 36.2 mm lesz, míg a miénk 37.2 - úgyhogy ebből a szempontból lépéselőnyben leszünk.

A januári viadal egyébként az előzetes hírek szerint jóval keményebbnek ígérkezik, mint az idei, már csak azért is, mert 1500 kilométerrel hosszabbak a szelektív szakaszok, mint legutóbb. Néhány klasszikus Dakar-szakasz is visszakerült a programba, például egy 1994-es szelektív (Nouakchott-Nouhadibou), amelybe annak idején jó néhány versenyzőnek beletört a bicskája: többek között ez volt az a pálya, amelyen a Mitsubishi elveszítette a versenyt a Citroennel szemben...

A 2008-as Dakar-rali össztávja 9273 kilométer, ebből a szelektív szakaszok hossza 5736 km. A mezőny január 5-én rajtol Lisszabonban, és a szerencsésebbek január 20-án Szenegál fővárosában, Dakarban gurulhatnak át a céldobogón.



Szerző: szabadban.hu

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum