Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2019. november 16. szombat, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Suzuki VZ800 Marauder
2005-07-14 16:17:31
Kategória: Motorokról


 

Suzuki VZ800 Marauder - teszt.

Úti cél a Hortobágy! A lehető legjobb választás, amikor már motoron is elviselhetetlen a meleg. Csak odaizzadtam a fekete műbőr üléshez. A legkellemetlenebb az volt, amikor lassú haladásnál beindult a ventilátor is, és a motor összes melegét a lábam közé fújta. Menet közben először keskenynek éreztem a kormányt. Azután már egészen otthonosan éreztem magam, és csak az oldaltámasz ki és becsukása okozott nehézséget. Mivel az első lábtartó elé esik, csak hosszas nyújtózkodás árán tudtam elérni. A változatosság kedvéért az indítókulcs helye a Marauderen a jobb oldalon, a benzintank előtt van (a tervezőnek elő kellett jönni valami változtatással a többi japán márkához képest). Nem baj, vasárnapra már ez is rutinná vált, és hétfőn a saját motoromat nem tudtam elindítani. Éppen azon gondolkodtam, hogy mit nem adtam volna ezért a motorért négy évvel ezelőtt, mikor az előttem haladó motorost elütötte egy felröppenő fácán. Hirtelen el sem akartam hinni. Vészfékeztem, az első fék azonnal reagált is, de a hátsót hiába tapostam, nem történt semmi. Az ijedségtől borzasztóan verni kezdett a szívem, de mivel a sofőr a motoron maradt, megállás nélkül mentünk tovább. Még belegondolni is rossz, hogy milyen érzés lehetett 90 km/órás (+ a fácáné) sebességgel ütközni. Én tuti szörnyethaltam volna... Később a hátsó fékről már teljesen leszoktam, de az első bőven elég a motor megállítására. Ez az a motor, amin műszaki hiba fel sem merülhet, és a rendszeres szerviz mellett csak a láncot kell olajozni - egyébként talán ez az egyetlen negatívum az Intruder kardánhajtását figyelembe véve. Mind egyenesben mind, pedig a kanyarokban stabil a jármű, a V2-es blokk pedig hangtalanul, simán és egyenletesen jár. A 70 centiméteres ülésmagasság, és az alacsony súlypont alkalmassá teszi a Suzukit némi rutin megszerezésére. Az 53 lóerő kicsi (200 kilogramm körüli) súllyal párosul, így bárki könnyedén elvezetheti, akár egy robogót. 2001-ben négyről ötsebességesre változtatták a motort. Elsősorban alacsonyabb motorosok érezhetik kényelmesen magukat Suzuki nyergében, és jó szívvel ajánlom hölgytársaimnak. Ha valaki mégis úgy érzi, hogy neki a 800 köbcenti túl nagy, 250- és 125- köbcentis motorral is megkaphatja a gépet. A Marauder - martalóc - nevével ellentétben egyáltalán nem az a fosztogató fajta: száz kilométeren ugyanis nálam megelégedett 4,6 liter benzinnel. A csomagtartó a nagy melegben nagyon hiányzott. Kellett volna valami hely, ahova a gumipókot biztonságosan beakaszthatom, hogy ne kelljen a hátizsákot a hátamon vinni. Helyette az ülés alatt két liter űrtartalmú rakodóhelyet alakítottak ki. Persze a gyártók gondoltak a különböző igényű vásárlókra, és rengeteg kiegészítőt kínálnak. Szélvédővel, háttámlával, bukócsővel és bőr oldaltáskákkal országúti cirkálóvá varázsolhatjuk, kis fejidommal és blokspoilerrel pedig utcai dragstert álmodhatunk belőle. És mivel benzin visszajelző lámpa nincs, ajánlatos a napi számlálót rendeltetésszerűen használni!

Műszaki adatok:

Motor típusa: 45 fokos, kéthengeres, V-motor, vízhűtéses, SOHC, 8 szelep
Hengerűrtartalom: 805 cm3,
Teljesítmény: 53 LE 6500 fordulat/perc-nél
Nyomaték: 65,7 Nm 5000 fordulat/perc-nél
Kompresszió viszony: 10:1
Furatxlöket: 83 mm x 74 mm
Karburátor: 36 mm torokátmérőjű dupla Mikuni
Váltó: ötsebességes
Maximális sebesség: 160 km/óra
Fékek: elöl 300 mm-es tárcsa, két dugattyús féknyereggel, hátul 180 mm-es dobfék
Kerekek: elöl 16" 130/90-es gumival, hátul 15", 150/90-es gumival
Váz: Dupla bölcső
Első futómű: hidraulikus, 41 mm átmérőjű, fordított teleszkópvilla
Hátsó futómű: lengőkar, 2 db hidraulikus rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel
Hosszúság: 2365 mm
Szélesség: 750 mm
Magasság: 1110 mm
Ülésmagasság: 700 mm
Hasmagasság: 135 mm
Üzemanyagtank: 13 l
Száraz tömeg: 207 kg
Fogyasztás a túra alatt: 4,6 liter
Eladási ára: 1 798 000 Ft



Szerző: NaNa
Forrás: totalbike

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum