Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
BUBA2007/5 - Hengerfejcsavar vs. kávé!
2007-01-05 21:01:48
Kategória: Budapest-Bamako


 

Eltelt egy hét. De hogyan? Na azt nem kívánom senkinek sem! A gyomrom görcsben, az agyam kétszáz százalékos fordulaton pörög. Szünet nélküli, véget nem érő fejfájás kínoz. Egyfolytában azon gondolkodom, hogy mi lesz velünk, mi lesz a kis csapatunkkal? 22 nap van hátra és indul a mandula. Mi meg itt állunk egy büdös fillér nélkül. Nemhogy Maliba, de még Tahiba sem jutunk el abból az összegből, amennyi üzemanyag és útiköltség címén a rendelkezésünkre áll! Mit mondok majd azoknak az embereknek, akik bízva bennünk, a nehezen megkeresett vagy talán az utolsó ezresüket küldték el a megadott bankszámla számára, hogy hozzájáruljanak a „nagy út” költségeihez? Hogyan számolok el feléjük, ha meghiúsul a verseny azért, mert rossz stratéga voltam, és nem jött be a taktikám? Nem tudom, hogy mi lesz. Én, „a nagy ZÉ”, a „nem ismerek lehetetlent”, a „nagy szervező” ... éppen most vérzek el a finisben, közvetlenül a nagy álom kapujában?!

Erőltetve bár, de elkezdtem újra szponzori leveleket küldeni és azokat pedig, akik kaptak már, elég éles hangú e-mailben kérdeztem meg újra a „fejleményekről”. Miután ezzel, jól felspanoltam magam és már nem bírtam a tovább a feszültséget, felálltam a gép mellől és ledőltem aludni, mert a fejem, ismételten szana(és)szét akart szakadni.

Vagy három óra elteltével, úgy délután kettő körül megszólalt a telefonom és, mint kiderült, a telefonáló (neve nem publikus) komoly egyezkedésekbe kezdett, hogy indulni tudjunk. Szerinte 99%-ban rajthoz állunk
J ! Részletek majd, ha...

 

Miután letettem a telefont, egy „asztakuaaa” hangos mondása után felhívtam Csabámat és széles vigyor mellett elújságoltam, hogy komoly esélyeink vannak a 13-i startnál! Naná, hogy ő is „minnyá” örülni kezdett. Alakulunk, mint hóember a napsütésben! Ezzel párhuzamosan, szólt az egyik moderátorom a Gere, hogy megszerezte nekünk a kocsiba építhető navigációs rendszert, és ha minden igaz, akkor tutira meglesz hozzá az Afrika progi is. Apám, azt nehezebb megkapni, mint a miniszterelnöki széket! Szóval Gere meg is lepett alaposan a magánakciójával! J Ezek azok az apró, eufóriát okozó örömök, amelyekért élünk! Előbb az EI-Bamako Team Csabája a Sandstone ruhákkal, most meg a mi Gerénk a navival … thxx érte!

 

Nos, hogy a kronológia szabályai mellett maradjunk, Csabám visszakapta a leszerelt, elvitt és időközben köszörült hengerfejet, vagyis újra volt értelmes szöszögni valónk a „Bamakocsi”-val, amely eközben módosult. Az edző autó lett a kiválasztott! Hogy ennek megint mi az oka? Egyszerű, a versenyautó egy rally autó. A motor, a futómű és minden az RTE – kategória szabályai szerint épült. Külsőleg és belsőleg… minden. DE! A motort mindenképpen ki kellene cserélni benne. Ebből kifolyólag ugrana a teljes vezérlés is, tehát az is csé. A Sparco üléseket sem arra tervezték, hogy 8000 kilométeren át ücsörögjön benne valaki. Ott vannak az életet védeni hivatott bukócsövek. Sisak nélkül életveszélyes egy becsövezett kocsival szaggatni, mert alig van az ember fejétől és hiába a kötelező ütközésvédelem a csövön, egy éles kanyar, egy nem tervezett borulás, vagy egy vészfékezés... és többé nincs gondja az embernek. Ráadásul a csövek, a ki- és beszállást sem könnyítik meg. Nem beszélve arról, hogy belül olyan hangos, hogy az kibírhatatlan hosszútávon. Szóval az „alap-bamakocsiból” kijön a váltó, az állítható felfüggesztés, a sperdifi és a fékrendszer. Ezek mind, szépen sorjában belekerülnek az új motorral egyetemben az ezdőbe. Ha megvan, kicsit alakítunk még a belsején is, J vagyis kihajigáljuk a szükségtelen kényelmet szolgáló alkotóelemeket, mint hátsó ülések, kárpit, stb. Köznyelven mondva: leamortizáljuk a belsejét. Persze itt még nem tartunk, mert pl. kedves „hengerfejes” cégünk elfelejtette visszaadni az egyik, alapvetően fontos hengerfejcsavart… hát várni kell. Gondoltam, hogy talán mégsem. Telefon - bontó zárva. Akkor jöjjön a "B"-terv. Autóba be, majd az egy percig tartó közlekedési kihágások gyűjtése után, autóból ki, ezután látványos belibbenés a Suzuki Gusztáv márkakereskedésének, csillogó bejáratán. Udvaron át a szervíz részleg megközelítése, illedelmes kopogás – köszönés, probléma elmondás, segélykérőn nézés. Nevezett szerviz őszes-köpenyes-bajuszos vezetője, hátradöntött felsőtestét bal könyökkel kitámasztva a pulton, jobb kézzel éppen kávét egyensúlyozva közli, hogy nem tud segíteni, mert leltároznak. Kiírva sehol, simán beengedtek... A kijelentés jelentőségét növelendő, a pult körül csoportosuló szárnysegédek bősz bólogatásba fognak! Táncos múltam alapján bátran kijelentem, hogy ezek gyakorolták... olyan egyszerre! Szóval leltár? Ahha … öten a pulton lógva … amolyan „csak teljen már le a műszak” stílusban. Nyomatékul jegyzi is első emberünk, hogy az előttem lévő hölgynek sem tudnak segíteni. Az ő kocsijának valami akkus baja van. Szép! Képzeld, 55-60 éves hölgy, autója oda van december 27-én, és szélvédőjén Suzuki Gusztáv matrica … Bár ne mondta volna! Lehúztam 10 évet nyugaton, ott egy ilyen miatt, bizony megszünteti a tulajdonos az alkalmazotti munkaviszonyt. Itthon? Nem segít, mert leltár van... a pulton. Még emberbaráti szeretetből is segít az ember. Vagy érdekből azért, hogy ne csorbuljon a kenyéradó gazda hírneve, mert sosem tudni, hogy kit hoz a sors be az ajtón! J Jelen esetben engem! Hiába izmoztam, hogy kifizetem, akár a dupláját is mert kell az a csavar. Egyszerűen nem lehet nélküle … de nem ám! Még, egy használt csavar is tök jó lenne - nyomom tovább neki, és bevetem az ilyenkor szokásos "fájdalmas bocinézéses" arckifejezésem. Most mondom, hogy leltározunk - küldi újra, a gőzölgő kávéscsészéjét nézegető "fontos" emberünk. Erre én: "klassz ember vagy wazze" - majd értetlen bámulásuk közepette, kifordultam az ajtón! Fájdalmas dolog a segítség, ez igaz. Nehéz lett volna adni (segíteni) és rovátolni egyet az adott papírra!? Némelyeknek az. Bezzeg az a két millió nem esett rosszul, amit az idős hölgy hátrahagyott az autó ellenértékeként! Megjegyzem, hogy a bejárat melletti asztaloknál ülő értékesítők, koncentráltan magyaráztak az új, potenciális vásárlóknak. Oké. Én meg jól megírom, és elküldöm ide – oda … biztos, hogy nagy "örömmel" olvassák majd JErről ennyit…. de ettől mi még állunk, várunk és persze csúszunk!
 

Írta: cézé

 

Folyt köv…


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum