Dolgozgatunk Csabámmal. Csinálunk ezt, teszünk azt, úgy ímmel-ámmal, amolyan „jómunkásember” módjára. Mindig van egy pici lendület, ami gyönyörűen a porba hull és akkor megint csak a nagy semmi. Miért eme csüggedés? – kérdezné a t. olvasó! Egyszerű a válasz: mert még semmi konkrétum 10 nappal a rajt előtt. Pénzünk nincs, alkatrészek beszerelésre várnak.. de a motorba, váltóba olaj kell, az autóra a szponzori matrica szükséges és a ruhára sem ingyen fog felkerülni. A jamboree idejére szükséges étel és ital dolgáról (két személyre), még nem is beszéltünk. Azért nyomulunk ám előre! Még akkor is, ha a napóra mutatója is megelőzne minket egy kanyarban. A "lendületettel teli" szétszerelgetés mellett a Sandstonetól kapott, csapat ingeket elvittük a varrodába hímzésre, a Gerénk is belefogott a szervezésbe, így mi a látszatot fenntartva aktív sürgés-forgást imitáltunk.
Persze, azért ez így, ebben a formában nem igaz. Dolgoztunk, mint állat, hogy elkészüljön a sivatagi show legfontosabb kelléke, amelyet mi „Bamakocsi” néven kívánunk beépíteni a köztudatba. Jelenleg ott tartunk, hogy összeraktuk a némi módosításon átesett hengerfejet, amit az előírtaknak megfelelően rögzítettünk a blokkon és amelyre a kuplungszerkezet átnézése után, feldobtuk a GTI váltót. Jó lesz ám, ez az összepárosítás! J A Csaba tudja! „Monnya is minnig – Ne parázzá mááá, maj meglátod, hogy nem lesz vele semmi gond". Ilyenkor a bizonytalansági tényezőkkel a fejemben, kérdő tekintettel ránézve kérdezem, hogy „te Csaba, mégis, miért vagy te ebben olyan biztos”? Amire azt a választ adja, hogy: „mer tuom és kész, jó lesz az! Bíni fogja"! A szakmailag alátámasztott válasz után, fogtam magam, és a kétely szikrájának a gondolatát elterelendő, kiszereltem az egyesből, a speciális rally gólyalábakat, mivel azt még el kell vinni a futóműveshez beállíttatni. Azt sem tudtam, hogy mi a különbség egy utcai és a speciális változat között, ám amikor leszereltem a kereket, azonnal szembetűnt a vastagság, ami kb. kétszerese az utcainak. Amellett állítható a rugótányér, ami a rugókat tartja, és természetesen gázpatronnal van szerelve.
Azért érzed? Ha te nem is, én viszont felfigyeltem rá, hogy kezdek valamit konyítani dolgokhoz. Biztosabb kézzel nyúlok a szerszámokhoz, és olyan alkatrészeket szerelek szét, meg össze, amelyek adott esetben, jelentősen befolyásolhatják az ember életciklusának a változását. Igen hölgyeim és uraim, Csabám jó tanár. Mindig elmondja, hogy mit és miért kell, minek mi a funkciója… Érdekes és szép példája ez „az ember mindig tanul valami újat” mondásnak. Közben, azért elérjük a kisebb, kitűzött célokat és úgy alakulunk, ahogy a homokdűne, ha fújja a szél! A körülmények hatására változunk mi is Csabával.
Megvan az egyik támogatónk! SPEEDY Racing a neve. A velük való kapcsolatkialakítás, az egyezkedések koordinálása, ráadásul egy új kapcsolat bevonása, amely az ismert Creative Fish – a TopSpeed utódja, majd a végleges, konkrét és valós készpénz megkapásában óriási szerepet játszó Kelenföldi László úrnak, szeretném kifejezni a köszönetemet, mert a segítsége nélkül a 2007-es Budapest – Bamako Rallyn való indulásunk, semmi szín alatt sem jöhetett volna össze!
A Gere telefonált. Szűkszavúan jelezte, hogy el kell mennünk a dr.MOBIL üzletébe. A „mendegéljünk el öcsém, mert ott vár a GPS és jövő héten már nem érek rá” hangzatos okfejtés elegendőnek bizonyult, hogy átbumlizzak a város másik felére a nevezett üzletbe, hogy végre magunknál tudhassam a kis szerkezetet, amelyre hagyatkozva, lehetőség szerint jó helyezést elérve kell eljutnunk január 28.-ra, a messzi Mali fővárosába, Bamakoba. Megérkeztünk hát az üzlethez. Mire a Gere számára kiszedtem a széket a csomagtartóból, hát nem felfedezett ez a jó lélek, a kocsi mellett egy kutya által hátrahagyott tartozékot?! Emiatt izmoztunk eleget, hogy a szék kereke, még véletlenül se hagyja benne a lenyomatát. Ahogy nyitottuk az ajtót, azonnal odaugrott az egyik ott dolgozó, hogy segítségünkre legyen a bejutásban. Így illene mindenhol! Ahogy beértünk, jött a tulaj, aki a kezembe nyomott egy, hat számjegyből álló (nem egyes az első szám), komoly értéket képviselő, jelenleg még bonyolultnak tűnő szerkezetet. Mondott ezt-azt… de majd rájövök úgy is J ! A ketyerét nagyjából így minősítettem: „ez qua jó báááz , naon teccik a dolog”! Megbeszéltük, hogy a jövő héten még küld egy – két apróságot a futárral, hogy kerek legyen a történet! Egy szó, mint száz, korrekt üzlet, korrekt tulaj és korrekt emberek, nem is beszélve az üzlet igényes kialakításáról. Kifelé menet, áldott barátom még felborította a dohányzók számára, az ajtóban elhelyezett hatalmas, fém hamust! Á, dehogyis szólt nagyot! Még a villamos is odanézett... Gere a szabadban! J
Csapatunk nem teheti meg, hogy nagyon válogathasson a kisszámú segítő kezek közül, de azt bizton kijelenthetem, hogy a „Bamakocsi” kasztnijára fel és/vagy kikerülő céglogók mögött álló vállalkozások egyenként, önmagukban is igényes cégek. Azt akarom ezzel mondani, hogy nem holmi igénytelen, az ügyfelet és/vagy a sportot nem szerető, barátságtalan szponzorokra utaló matricákkal ragasztgatjuk tele az autó felületét. Ez csak egy apró, de azért mégis megnyugtató dolog.
Nos, ha jól belegondolunk ez már maga a Budapest – Bamako Rally csak kicsiben. Már itt, az előkészületi szakaszban nagyon sok, olyan dolog köszön vissza, ami az afrikai közegben naponta fog előfordulni. A következőkre gondoltam, mint például:
- a tervezés, a szervezés, a kivitelezés szakasza;
- a koncentráció, a koordinációs és improvizációs készség;
- az elképzelések gyakorlati kivitelezése;
- versenyfutás az idővel;
- a bizalom és az egymásra utaltság kérdése;
- összpontosítás és céltudatos cselekvés;
- szerelés - nem szervizi körülmények között;
- kommunikációs zavarok leküzdése;
- a részfeladatokból az egész összerakása;
- tiszta-reális és racionális gondolkodásmód;
- a kölcsönös segítség nyújtása és elfogadása;
- „az egy mindenkiért, mindenki egyért” kialakulása;
- összeszokás;
- a tisztelet, és ha úgy adódik, az alázat megadása;
- önbizalommal teli magabiztos fellépés;
- az ismeretlen terepen történő előrehaladás;
- … és a győzelem!
Még egy hét van az indulásig, így a felkészülésünk utolsó szakaszának a leírása következik. Hogy mikor? Kisvártatva vagy hamarosan, ahogy tetszik! Sokat nem kell rá várni, az biztos J !
Írta: cézé