Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
BUBA2007/4 - Egy fog, egy motor, egy ilyen, egy olyan...
2007-01-05 21:01:36
Kategória: Budapest-Bamako


 

Telnek-múlnak a felgyorsult napok. Tesszük, amit rendbe kell tenni. Hogy mit kell még? Szinte mindent! J … többek között a fogaimat, mert az ember nem indul el Afrikába, nem utazik vissza az időbe úgy bő száz évet, akár egyetlen rossz fog gyanújával sem. Irány a fogorvos. Mivel be volt tervezve, de közben még be is robbant az egyik gyarló módon elhanyagolt fogam… nem volt más választásom. Beültem hát a fogorvosi székbe. Miután a villanymotor segítségével hátradőlt a szék és a négy érzéstelenítő injekció is bedolgozta magát, átengedtem a terepet a fogásznak. Egy húzás, egy tömés és kb. egy óra elteltével fájdalom és egy fog nélkül, már távozhattam is. … Ezt a pontot is kipipálhatom.

 

Ezzel párhuzamosan, egy megbeszélésünk is volt Csabámmal az egyik bevásárló központ marketing igazgatójánál, aki nagyon nyitottan és korrekt módon fogadott minket… ő elmondta, mi elmondtuk… most meg sík idegen várunk. Várjuk az igazgatósági döntést, ami szerinte december 22.-ig mindenképpen megszületik. Persze, azt már a Hősök terén vívóállásban is kibírja az ember-mondaná erre bárki… aha, tényleg. Most, hogy mondod… Próbáljon meg 27 nappal az indulás előtt, a hetek óta tartó teljes bizonytalanságban várni, talán az utolsó esélyének az eldöntésére! Csak próbálják... mi tesszük, mert nincs más választási lehetőségünk. De van mégis…

 

Hogy ne csak várjuk és idegeskedjünk, nekiálltunk végre a Budapest-Bamako 2007 Rally szellemében eltölteni a napot. Már tegnap megbeszéltük Csabámmal, hogy végre ma elkezdünk a Bamakocsival is foglalkozni. Nem is választhattunk volna romantikusabb napot, mint december 16-át, ködös, nyálkás napot, amikor a hőmérséklet maximum 5 fokkal lehet a nulla felett. Tízre beszéltük meg, így fél tizenegykor el is indultunk. Megérkeztünk… ott állt a „donor”. Először körbejártuk, majd nagy nehezen nekiláttunk farönkök meg egyéb, autószerelő-műhelyben nem található "eszközök" segítségével kiszerelni a motort. Közben egy telefon érkezik a fantasztikus 4S EI-Bamako Team Csabájától, hogy zöld utat kaptunk a Sandstone cégtől, így örömmel jelenthetjük, hogy bő 150000 Forint értéket képviselő túraegyenruhával bírunk, amit már csak hímeztetni kell a 2007-es BUBA, Sandstone, főtámogató, szabadban.hu és egyéb logókkal. Ha kész, már mehetünk is csili-vili csipet-csapatként a rajthoz! J  Hurrá, hurrá, hurrá! Kösz Csaba J te egy Isten vagy! Mindezt saját magától, minket alaposan meglepve, a hátunk mögött intézte ezt el az Ő ruhaszponzorával!

Visszatérve arra, hogy miért kell kicseréljük a motort? Mert a versenyautóban jelenleg egy kihegyezett versenymotor várakozik arra, hogy megmutathassa magát majd a hazai rallyt szerető nagyközönségnek. Mielőtt megkérdezi bárki, hogy miért kell kiszedni egy nagyteljesítményű versenymotort, egy versenyautóból, egy verseny előtt? A válasz egyszerű, azért, mert a BUBA 2007 rally teljesen más, mint mondjuk a Mecsek-rally, így teljesen másféle igénybevételeknek kell megfelelnie. A gyorsasági futamokon a gyorsaság, a teljesítmény és az erő aszfaltra történő átvitele számít, míg egy BUBA 2007-en inkább, a motor kitartása, megbízhatósága a fontos, amit mi még megdobatunk 25 extra lóerővel. Na ezért kellett kiszedni, hogy a blokkon egy alakított hengerfej cseréjével érjük el a kívánt erőt és kitartást. Ehhez még némi köbcenti növekedés is párosul, így ahelyett, hogy egy megbízható de gyenge „egyhármast” építenénk be az erős, de nem hosszú élettartamú motor helyére, egy kb. 1600 köbcentis, megbízható, erős és nagyobb teljesítményű erőművel tudunk felállni a rajthoz. Ne feledjük, hogy oda és vissza a táv 16000 km!

 

Szóval poénkodva és természetesen sikítozva a röhögéstől, a szabad ég alatt kiszedtük a motort és leszedtük róla a cserés, így szükségtelenné vált hengerfejet. Délután négyre már kezdett tele lenni a hócipőnk, mert nagyon hideg lett. De elkészültünk. Igaz, hogy szétfagyva viszont nagyon megelégedve a napi teljesítménnyel indultunk haza!

 

Írta: cézé

Folyt.köv…


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum