BUBA2007/4 - Egy fog, egy motor, egy ilyen, egy olyan...
Telnek-múlnak a felgyorsult napok. Tesszük, amit rendbe kell tenni. Hogy mit kell még? Szinte mindent! J … többek között a fogaimat, mert az ember nem indul el Afrikába, nem utazik vissza az időbe úgy bő száz évet, akár egyetlen rossz fog gyanújával sem. Irány a fogorvos. Mivel be volt tervezve, de közben még be is robbant az egyik gyarló módon elhanyagolt fogam… nem volt más választásom. Beültem hát a fogorvosi székbe. Miután a villanymotor segítségével hátradőlt a szék és a négy érzéstelenítő injekció is bedolgozta magát, átengedtem a terepet a fogásznak. Egy húzás, egy tömés és kb. egy óra elteltével fájdalom és egy fog nélkül, már távozhattam is. … Ezt a pontot is kipipálhatom.
Ezzel párhuzamosan, egy megbeszélésünk is volt Csabámmal az egyik bevásárló központ marketing igazgatójánál, aki nagyon nyitottan és korrekt módon fogadott minket… ő elmondta, mi elmondtuk… most meg sík idegen várunk. Várjuk az igazgatósági döntést, ami szerinte december 22.-ig mindenképpen megszületik. Persze, azt már a Hősök terén vívóállásban is kibírja az ember-mondaná erre bárki… aha, tényleg. Most, hogy mondod… Próbáljon meg 27 nappal az indulás előtt, a hetek óta tartó teljes bizonytalanságban várni, talán az utolsó esélyének az eldöntésére! Csak próbálják... mi tesszük, mert nincs más választási lehetőségünk. De van mégis…
Hogy ne csak várjuk és idegeskedjünk, nekiálltunk végre a Budapest-Bamako 2007 Rally szellemében eltölteni a napot. Már tegnap megbeszéltük Csabámmal, hogy végre ma elkezdünk a Bamakocsival is foglalkozni. Nem is választhattunk volna romantikusabb napot, mint december 16-át, ködös, nyálkás napot, amikor a hőmérséklet maximum 5 fokkal lehet a nulla felett. Tízre beszéltük meg, így fél tizenegykor el is indultunk. Megérkeztünk… ott állt a „donor”. Először körbejártuk, majd nagy nehezen nekiláttunk farönkök meg egyéb, autószerelő-műhelyben nem található "eszközök" segítségével kiszerelni a motort. Közben egy telefon érkezik a fantasztikus 4S EI-Bamako Team Csabájától, hogy zöld utat kaptunk a Sandstone cégtől, így örömmel jelenthetjük, hogy bő 150000 Forint értéket képviselő túraegyenruhával bírunk, amit már csak hímeztetni kell a 2007-es BUBA, Sandstone, főtámogató, szabadban.hu és egyéb logókkal. Ha kész, már mehetünk is csili-vili csipet-csapatként a rajthoz! J Hurrá, hurrá, hurrá! Kösz Csaba J te egy Isten vagy! Mindezt saját magától, minket alaposan meglepve, a hátunk mögött intézte ezt el az Ő ruhaszponzorával!
Visszatérve arra, hogy miért kell kicseréljük a motort? Mert a versenyautóban jelenleg egy kihegyezett versenymotor várakozik arra, hogy megmutathassa magát majd a hazai rallyt szerető nagyközönségnek. Mielőtt megkérdezi bárki, hogy miért kell kiszedni egy nagyteljesítményű versenymotort, egy versenyautóból, egy verseny előtt? A válasz egyszerű, azért, mert a BUBA 2007 rally teljesen más, mint mondjuk a Mecsek-rally, így teljesen másféle igénybevételeknek kell megfelelnie. A gyorsasági futamokon a gyorsaság, a teljesítmény és az erő aszfaltra történő átvitele számít, míg egy BUBA 2007-en inkább, a motor kitartása, megbízhatósága a fontos, amit mi még megdobatunk 25 extra lóerővel. Na ezért kellett kiszedni, hogy a blokkon egy alakított hengerfej cseréjével érjük el a kívánt erőt és kitartást. Ehhez még némi köbcenti növekedés is párosul, így ahelyett, hogy egy megbízható de gyenge „egyhármast” építenénk be az erős, de nem hosszú élettartamú motor helyére, egy kb. 1600 köbcentis, megbízható, erős és nagyobb teljesítményű erőművel tudunk felállni a rajthoz. Ne feledjük, hogy oda és vissza a táv 16000 km!
Szóval poénkodva és természetesen sikítozva a röhögéstől, a szabad ég alatt kiszedtük a motort és leszedtük róla a cserés, így szükségtelenné vált hengerfejet. Délután négyre már kezdett tele lenni a hócipőnk, mert nagyon hideg lett. De elkészültünk. Igaz, hogy szétfagyva viszont nagyon megelégedve a napi teljesítménnyel indultunk haza!
Írta: cézé
Folyt.köv…