Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Veszélyben a 2010-es Budapesti rajt.
2009-05-04 21:33:41
Kategória: Budapest-Bamako


Bejelentették a Budapest-Bamako 2010 útvonalát

8500 kilométer új utakon. Veszélyben a Budapesti rajt.

 

2009. május 4, Budapest – A világ legnagyobb amatőr autóversenyeként számon tartott Budapest-Bamako 2010-ben új útvonalakon szeli át a Szaharát és Nyugat-Afrikát. A cél ismét Bamako, de a budapesti rajt jelenleg kétséges.

 

Budapest Közgyűlése elfogadta az úgynevezett szmog rendeletet, (69/2008. (XII. 10.)) amely nem teszi lehetővé, hogy a futam Budapestről induljon. A járművek egy része nem felel meg a rendelet által előírt követelményeknek. “Vagy a rendelet feloldását kell kérnünk az illetékes hatóságoktól, vagy valamelyik vidéki városba kell áttelepítenünk az esemény rajtját” - nyilatkozta Polgár Tamás, futamigazgató. A budapesti rajt eddig is aránytalanul nagy költségeket rótt a szervezőkre.

 

A verseny és kaland kategóriában induló járművek két egymástól különböző útvonalon teljesítik a távot. A verseny kategória 8500 kilométer, míg az egyszerűbb kaland kategória 8283 kilométer lesz a 2010-es futamon. Mindkét útvonal káprázatos helyekre juttatja el az indulókat. A verseny útvonalon 2010-ben is a vezetéstechnika, a kitartás és a navigációs kézség játssza majd a főszerepet.

 

Marokkóban a versenyzőknek meg kell birkózniuk a Szarhró hegység sziklás és időnként havas bérceivel, a zagórai kősivataggal és a futam történetében először az Iriki sóstón is át kell majd vágniuk. Az eddigi Bamakók történetében soha nem látott Mhamid-Assa és Assa-Laayoune etapok, hosszú kemény sivatagi autózást ígérnek az indulóknak. “Az útvonalat úgy próbáltuk megtervezni, hogy gyors, technikás, embert próbáló és lenyűgöző szakaszok váltogassák egymást” - mondta Polgár András, a futam társ-igazgatója.

 

Mauritániában a csapatok visszatérnek a következő futamon a Banc D'Arguin Nemzeti Park félelmetes dűnéi közé, hogy a B2 Beachen töltsék az éjszakát.  “A Budapest-Bamakoról nevezték el Mauritániában ezt a tengerparti plázst B2 Beachnek. Ma már térképek is így jelölik ezt a pontot” - nyilatkozta Villám Géza a futam alapítója. A Nbeika-Kiffa szakasz és a Kiffa-Ayoun Al Atrous etapok klasszikus szaharai autózást és idegőrlő pillanatokat tartogatnak a futam résztvevőinek.

 

A Mali szakasz nagy meglepetése és újdonsága Djenné érintése lesz. Nem lesz könnyű eljutni ide, hiszen a csapatoknak át kell kelniük Nyugat-Afrika legnagyobb folyóján, a Nigeren. A nehézséget az jelenti, hogy a környéken egyetlen híd sincs. A futam először halad át Djennén, amely az ENSZ Világ Örökség része. Itt található a világ legnagyobb sárból készült mecsete. Az impozáns épület előtt lesz a rally egyik leglátványosabb ellenőrző pontja.

 

A kaland kategóriában indulók pedig egy Mali segély szervezet jóvoltából Diema környékén apró mali falvakban tölthetik az éjszakát, ahol karitatív feladatok várnak rájuk.

 

A 2010. január 16-án rajtoló és 17 napig tartó futamra eddig 175 csapat nevezett be 32 különböző országból. “Reméljük, hogy minden eddiginél izgalmasabb és lenyűgözőbb lesz az 5. Budapest-Bamako” - tette hozzá Polgár András.

 

A kaland kategória útvonala:

 

1. nap: Budapest – Brescia                               858 km

2. nap: Brescia – Perpignan                              877 km

3. nap: Perpignan – Almeria                              990 km

4. nap: Nador – Merzouga                                701 km

5. nap: Merzouga – Zagora                               329 km

6. nap: Zagora – Tata                                       276 km

7. nap: Tata – Tatouine                                     481 km

8. nap: Tatouine – Laayoune                             538 km

9. nap: Laayoune – Dakhla (TOC)                      539 km

10. nap: Dakhla (TOC) – Nouadhibou                 375 km

11. nap: Naouadhibou – B2 Beach                     315 km

12. nap: B2 Beach – Nouakchott                       150 km

13. nap: Nouakchott – Kiffa                               607 km

14. nap: Kiffa – Gouray                                     200 km

15. nap: Gouray – Kayes                                  320 km

16. nap: Kayes – Diema                                    384 km

17. nap: Diema – Bamako                                 343 km

TOTAL:                                                            8283 km

 

 

A verseny kategória útvonala:

 

1. nap: Budapest – Brescia                               858 km

2. nap: Brescia – Perpignan                              877 km

3. nap: Perpignan – Almeria                              990 km

4. nap: Nador – Tinerhir                                     692 km

5. nap: Tinerhir – Mhamid                                  370 km

6. nap: Mhamid – Assa                                     520 km

7. nap: Assa – Laayoune                                   550 km

8. nap: Laayoune – Dakhla (TOC)                       539 km

9. nap: Dakhla (TOC) – Bou Lanouar                   380 km

10. nap: Bou Lanouar – B2 Beach                      280 km

11. nap: B2 Beach – Nbeika                              516 km

12. nap: Nbeika – Kiffa                                      442 km

13. nap: Kiffa – Kiffa                  pihenőnap/szerelő nap

14. nap: Kiffa – Ayoun el Atrous                         280 km

15. nap: Ayoun el Atrous – Sokolo                     510 km

16. nap: Sokolo – Katiena                                 380 km

17. nap: Katiena – Bamako                               322 km

TOTAL:                                                           8507 km



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum