Suzuki GSF1200S Bandit – az igazi nehézfiú
Mivel a Suzuki gyár nem akart lemaradni a konkurenciával szemben, fogta a GSF 1200S, másik nevén a Bandit modellt, és igen sok ponton átszabta a gépet. Igaz ugyan, hogy nagyon jó eladási adatokkal rendelkezik a gyár, mégis eljött már az ideje, hogy ez a tekintélyes sport-túra gép is átessen az aktuálissá vált ráncfelvarráson!
Első ránézésre ugyan nem sok változott de ez így nem teljesen igaz, és e módisításokat rendre tapasztaltuk a tesztnapunk során! A németországi Eifel, pont az a környék, amely tökéletesen fekszik az olyan sportosabb túragépeknek, mint pl. a Bandit. Bizony igazi szerencsének számít, ha száraz az idő, mert a vidéket beláthatatlan utak, hajtűkanyarok jellemzik! Nos, ez a szerencse nekünk nem adatott meg, így az első kilométereket szakadó esőben kellett megtennünk, vagyis óvatosan kellett bánni a gázkarral és bizony figyelnünk kellett, ha nem akartuk leírni a tesztmotorunkat.
A motorblokk nagyjából ugyanaz maradt viszont új karburátor lett ráépítve. A nyereg keskenyebb lett, ami igen kellemes üléspozíciót eredményezett. Ráadásul az ülésen 20 mm-t tudunk állítani, igaz a művelet pár perces elfoglaltságot jelent. A menettulajdonságokra jellemző, hogy a motor hamar kiérdemelte bizalmunkat a csúszós, nedves hegyi utakon. Ez a bizalom, az eggyé válás érzésévé fokozódott pár órával később, amikor már száraz aszfalton tudtunk végre motorozni. Pont úgy, mint az elődje nagyon könnyen és élesen kanyarodik, sőt ez a tulajdonsága még jobban előjön, mint elődjénél. Lehet, hogy a megváltoztatott kormányrögzítés is tehet erről?
A stabilitás javítása végett Suzuki másik hátsó rugózást szerelt a motorra, ami érezteti is, hogy miként lehet a komfortérzeten javítani. Az úton található bukkanókból és kátyúkból, a motoron igen keveset lehet érzékelni.
Suzuki direkt csak egy 98 lóerős erőforrást választott, nem úgy, mint pl. a Fazer esetében, amelybe a 150 lovas motort építették be. Tudatosan nem használtak „lóerő gyártó” szörnyet az új Bandit esetében, mert a japánok úgy gondolják, hogy az élettartam és a megbízhatóság rovására menne. Mindazonáltal a motor egyáltalán nem gyenge, sőt kimondottan erőtől duzzadó.
Az egyetlen dolog, amit motorikusan alakítottak át, az a levegőszűrő. A motorblokk, a leadott ereje segítségével gondoskodik az ötsebességes váltó problémamentes kezeléséről is. A váltó is jól dolgozik de, jól hallható hang kíséretében történik a magasabb fokozatba való kapcsolás.
A GSF1200S nem az a motor, amitől az ember szája tátva marad. Olyan a kinézete, aminek az első alkalommal, az első ránézéskor tetszenie kell leendő tulajdonosának. Azonban az igazi és legfontosabb tulajdonsága a Suzuki GSF1200S Bandit-nak abban rejlik, hogy relatív alacsony áron jó és „sok” motort kap a vásárló. És azt valóban meg is kapja a pénzéért.
Fordította: The Dutch