Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2023. február 03. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Kis Sanyi a Dakarról, a folytatásról
2008-01-22 17:45:51


Milyen érzésekkel gondolsz vissza a két héttel ezelőtti napra, amikor kiderült lemondták az idei Dakart?
Mivel csütörtökön már a teljes csapatot átvették én a szállodában voltam, amikor az első hírek érkeztek, először csak az, hogy lezárták az átvételeket, illetve, hogy délben rendkívüli eligazítás lesz. Aztán jöttek a különböző hívások az átvétel helyszínén tartózkodó csapattagoktól, hogy milyen bejelentés várható, úgyhogy mire bejelentették már szinte biztosak voltunk a döntésben.
Elsőre azért nagyon hihetetlennek tűnt a dolog, mindazokkal együtt is, hogy már napok óta hallani lehetett mindenféle változásokról. És nem csak elsőre, most is nehezen hiszem el, hogy a nyirkos télben, az irodámban ülök és nem a hőségben, a kagylóülésemben.

Mivel ez egy olyan döntés volt, ami választási lehetőséget nem hagyott, így az elsődleges azonnali feladatokra koncentráltunk. Az első természetesen a hazautazás megszervezése volt, hiszen az abszolút nem volt tervben, hogy ugyanonnan kell visszajuttatni az embereket és a technikát ahonnan elindultunk. A délután végére összeállt minden, tartottunk egy csapatmegbeszélést, hogy mindenki tudja, hogy, mikor, hogyan, mivel fog hazajutni, és persze próbáltuk feldolgozni a történteket. Végighívtunk minden partnerünket és természetesen egyfolytában csörgött a telefon, hívtak barátok, ismerősök, a média képviselői, akiknek ezer kérdésére kellet választ adnunk.

Mi a személyes véleményed a verseny lemondásáról?
Annak, hogy egy ilyen tradicionális, igazán nagy múlttal rendelkező hatalmas rendezvényt lemondjanak és ennek a felelősségét a rendezők felvállalják, biztosan meg volt és van a nyomós oka. Nincs olyan versenyző, csapat, akiket ne érintett volna súlyosan ez a döntés, de mint ahogy már mondtam, nem lehetett mit tenni ellene, elfogadtuk. Egy évi kemény munkát, energiát és természetesen temérdek pénzt öltünk ebbe a kihívásba, nem vitás, hogy menni, versenyezni szerettünk volna. Azonban a biztonság mindennél előrébbvaló, senki sem kockáztatta volna a társai, a technika épségét, ha annak biztonságára semmilyen garancia nincs. A sivatagi versenyzés veszélyes és ezt minden résztvevő elfogadja, de túlzott kockázatvállalásba nem szabad belemenni. A döntésnek alávetettük magunkat, és most várjuk, mit kínálnak majd fel a szervezők.

Felmértétek már a csapat veszteségeit, hogy fogadták a támogatók a legnagyobb sivatagi show elmaradását?
A költségek összesítése tulajdonképpen készen van, ahhoz, hogy tudjuk mennyi folyt el a semmibe, tudnunk kell majd azt is, hogy milyen visszatérítésekre lehet számítani. Egy ekkora versenynek sok-sok tényezőből áll össze a teljes költsége, amiből van, amire van, van, amire nincs esély, hogy visszakapjuk. A nevezési díj és még számos kifizetett tétel visszatérítésére van ígéret, de a szervezők és a közreműködő cégek egyelőre időt kérnek, mi pedig nem tudunk mást tenni, minthogy várunk. Az egészen biztos, hogy kárunk lesz, én tízmilliós nagyságrendűvel számolok, de hogy pontosan mennyi, azt még csak becsülni tudjuk.

A támogatóink átérezték, megértették a helyzetet, a helyzetünket, hiszen ez szinte az abszolút Vis Major esete. Biztosítottak minek az együttműködéseink folytatásáról, bíznak a csapatban és abban, hogy erre a helyzetre mindenki által elfogadható megoldás születik.

Hogyan tovább Dakar, hogyan tovább terep-rallye?
Lassan több mint fél évtizede, a kétezres évek elejétől gyakorlatilag azért kezdtünk el ralizni, hogy eljussunk a Dakarra, a versenyre és fokozatosan minél jobb és jobb eredménnyel az afrikai célba. Péter, a csapat és én magam is, amit ebben a sportágban az elmúlt években véghezvittünk, mind-mind e cél érdekében történt. Amikor elkezdtük, 10 dakaros indulást terveztem, amiből még jó néhány hátra van és annak idején még szó sem volt róla, hogy Magyarországról induljon a Dakar, amit semmiképpen sem akarok kihagyni! A történtek tulajdonképpen félbetörtek egy páratlan sorozatot, ami egészen biztosan jelentős változásokat fog hozni. Ma még csak találgatások, tippek láttak napvilágot, úgy mondanám, hogy inkább azokat a hangokat halljuk, hogy, ki, mit „szeretne”, ki miben gondolkodik. A szervezők egészen biztosan megtalálják a kiutat és a „kárpótlás” lehetőségét is. A saját magam és Péter versenyzésével kapcsolatban, mi most elsősorban erre várunk, hiszen az autó fel van készítve, minden rendelkezésre áll, hogy akár néhány napon belül induljunk versenyezni. Mint ahogy mondtam, a versenyzésünk gerincét jelenti a Dakar, ennek rendeltük alá az egész sportpályafutásunkat, az, hogy ezzel kapcsolatban mit hoz majd a jövő, azt jelentősen befolyásolja, hogy mi lesz a sivatagi versennyel. Ha már tudjuk, hogy hogyan folytatódik a show, tudni fogjuk, merre kell vennünk az irányt. Az biztos, hogy elsősorban olyan versenyeken fogunk a jövőben elindulni, ami a dakaros szereplésünket segíti elő, így nem feltétlen lesz elsődleges számunkra, hogy meghatározott szériákban, bajnoki címekre hajtva elrajtoljunk minden egyes futamon.

Ugyanakkor az élet nem áll meg, hiszen a Dakartól függetlenül zajlanak a világban terep-rallye versenyek és bajnokságok. A mögöttünk álló évek alatt összeállt egy kiváló csapat, felgyülemlett rengeteg tudás és tapasztalat, amellyel képesek vagyunk rá, hogy ezekre a sorozatokra autókat építsünk, azokon versenyeztessük, üzemeltessük azokat. Ezt a tudást és hátteret vétek lenne nem kihasználni, így a jövőben sokkal hangsúlyosabb szerepet kap a fejlesztés és az ügyfélprogramunk.

Említetted, hogy a dakaros versenyzés mellett a jövőben egyre hangsúlyosabb szerepet kap a Technosport ügyfélprogramja, versenyautó fejlesztő és építő tevékenysége. Mit jelent ez egészen pontosan?

Van három saját versenyautónk, nálunk üzemeltetett autók, továbbá megkezdtük két új ügyfélautó építését is. A jelenlegi állás szerint ezek az autók a magyar bajnokságban, illetve néhány nemzetközi versenyen fognak indulni, de még folynak a tárgyalások – a Dakar elmaradásával kicsit „korábban” kezdődött az év, felgyorsultak az események. Ezeknek, a versenyjárműveknek a fejlesztése, építése és üzemeltetése nagy kihívás, aminek mindenképpen maradéktalanul meg akarunk felelni. Folynak a tárgyalások több partnerünkkel is, hogy a megváltozott körülményekhez illetve a várt jövőhöz minél jobban alkalmazkodni tudjunk – sok minden képlékeny még.

Végezetül hol láthatjuk Kis Sándort és Czeglédi Pétert legközelebb versenyezni?
Ahogy korábban mondtam a dakaros fejleményekre várunk, a legtöbb dolog attól függ. Most úgy látom, hogy a következő verseny, amin ott leszünk az Italian Baja lesz március közepén, amiről kifejezetten szép emlékeink vannak. A magyar futamok közül a Hungarian Baja biztos, a többi magyar versenyt, a világkupa illetve baja futamokat még meglátjuk.



Szerző: szabadban


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum