Hamarosan - ez illik inkább a dolgok jelenlegi állásához! Annyiban maradtunk, hogy hazavittem a Gerét majd rohanás Budaörsre, ahol már várt László, aki a kezembe nyomta a megállapított szponzori díjat egy átvételi elismervény ellenében, onnan pedig tovább a hímzőhöz. Még pont be estem az ajtó zárása előtt, így a csapat ruha is elkészült, amiben a másnapi itíner egyeztetésre és eligazításra akartunk menni. Legalább normálisan, csapathoz illően leszünk beöltözve.
Reggel nyolc. Fel az üzletközpont tetején kijelölt parkolóba. Érkeznek is szép számmal az autók. Vigyorgó fejek és terepre készített autók, terepjárók mindenfelé. A versenykategóriában indulóknak fél órával előbb kellett érkezni … Sok értelme nem volt, mert a fél óra úgy elillant, mint pohár víz a sivatagban. Persze a többség addigra megkapta a rajtszámát, de a versenykategória fele még sorban állt, amikor beözönlött vagy nyolcvan csapat legénysége. Klassz! Azonnal tömeg. Hangzavar és minden, amit akartok. Némi fejetlenség uralkodott a csapatokat kiszolgálók között. De megpróbálták teljesíteni a rájuk rótt feladatot. A lényeg az, hogy megkaptunk mindent. A „Bamakocsi” rajtszáma a 13-as J ! Sokan megugranának ettől, de nekünk ez jó! A futam mezőnye 13-án startol el. Csabám 13-án született és 31 éves, amely számot ha megfordítjuk, szintén 13! Velünk nem „szúrnak” ki J … Ugyanakkor érdekes, hogy az autósportban (és sok más sportban) egyáltalán nem használatos 13-as itt, hogy és miért? De nekünk jelenleg ez a legkisebb gondunk!
Mivel a pénzt, egy héttel az indulás előtt kaptuk meg, így még csak most tudunk nekiállni a tényleges munkának. Hogy ez mit jelent? Egyszerű. A kocsit nem tudtuk tesztelni, így némi hátránnyal fogunk indulni… De majd ledolgozzuk, csak működjön minden rendben úgy, ahogy annak működnie kell. Végül is Csabám sem „ropiért” lett bajnok! Ugyanakkor az a tény, hogy még nincs kész a „Bamakocsi” bizony feszültebbé tesz minket percről percre. A kezünk olyan, mint valami rubeólásnak, tele a szerelés okozta sebekkel, fáradtak vagyunk és kialvatlanok. Ehhez még rendre hozzájön az a tény, hogy amikor végre „off” lenne, az édes, feltöltő pihenés helyett vár rám a portál, amit bizony napi szinten frissíteni kell és azt senki sem csinálja meg helyettem! Elmúltam már a kerek szám. Nekem ilyenkor pihennem kellene, rákészülni a gyerekjátéknak egyáltalán nem nevezhető versenyre, koncentrálnom az előttem álló és egyáltalán nem egyszerű feladatra. Elegem van. Befáradtam. Még, meg is fáztam egy kicsit!
Holnap kellene vinni az autót a dekoros céghez. Ehelyett … szerelünk tovább. Késés, csúszás, elmaradás és kaotikus állapotok jellemzik a csapatunkat, a felkészülést, a munkát és mindezt azért, mert nem kaptuk meg legalább két héttel előbb a versenyre fordítható összeget! Mert már, megint rajtam kívüli körülmények szóltak közbe. Tiszta szívemből gyűlölöm az olyan embereket, akik megígérnek úgy, hogy még ők járnak jól és egyszer csak fogja magát a senkiházi és neki áll hebegni – habogni amikor rákérdezel olyan sürgető hangon, hogy csak az nem hallja belőle a szűkös időt, aki születésétől fogva siket! Még be kell fejezni az autó összeszerelését, még fel kell töltetni a GPS-t az Afrika programmal, még be kell szereznünk az élelmiszer és adománykészletet, még matricáztatnunk kell, még el kell hozni a műholdas telefont Klein Dávidtól, még el kell hozni a sátrat valamikor, még ki kell nyomtatni vagy száz dokumentumot… egyszóval van mit tennünk 3 nappal az indulás előtt!
De akkor is elkészülünk valahogy, és akkor is ott fogunk állni kb 06.30 körül a rajtnál! És akkor is elstartolunk 13-án, a budapesti Felvonulási térről reggel 08.00 óra környékén! J A versenyről szóló beszámolómat más vezető internetes médiákban, a www.expedítions.hu honlapon és itt, a portálon olvashatja, akit érdekel! Hozzáteszem, hogy kihegyezett figyelemmel leszek minden turpisságra, minden sumákra a versenykategórián belül!
A sok előkészületi megpróbáltatást a „megy a gőzös” csapatunkra szabásával fejezem be:
Megy a kocsi, kicsi kocsi Bamakoba;
Nem is Kanizsáról szól most ez a strófa;
Oda állunk, mi a startra;
szabadbanos Bamakocsi kész a harcra.
Bal egyesben helyet foglal a Csabika;
Ő a kocsit Bamakoig irányítja;
Bal kettőben a Zolika!
Navigál és tudósít, mert az a fajta.
Egy – két rajt és indulnak a hosszú útra;
Nekik, verseny a javából ez a túra;
Euróóóópa, komp, Afriiika;
És ha győznek, néznek nagyon vigyorogva! J
Írta: cézé