Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Bamako Rally 5.nap: Megmérettetés Merzougában, ahol tíz perc két óra!
2007-02-02 13:05:30
Kategória: Budapest-Bamako


 

Ötödik nap – Megmérettetés Merzougában, ahol tíz perc két óra!


Szóval a provizórikus vadkemping lebontása a kéregető gyerekekkel és a Bamakocsi szerelésével telt el. A jóból is megárt a sok – tartja a mondás! Észrevettem, hogy kezdem nagyon megunni a szélmalomharc jellegű (minden reggel és este) szelepfedél tömítés szerelését. Valahogy nem érzem azt a „pikk-pakk megvan és gangolunk tovább” feelinget. Kezd tele lenni a hócipőm… mindezt azért, mert nem csinálták meg rendesen az elején. Valahogy nem így terveztem a „Nagy Üt” történéseit. Én versenyezni jöttem. Némi szerelés, az rendben is van, hozzátartozik. Viszont a kilátástalan gányolást nagyon nem bírom elviselni. Hogy miért írom ezt? Mert kb. Körmend óta jártatom a számat egy nyamvadt szelepfedél-tömítés megvásárlása miatt. Jó lesz ez így – jön a válasz! Vazze – fakadok ki – amióta megindultunk mást sem hallok … szerinted tényleg jó lesz? Szerintem meg qvára nem! Csak odázzuk, csak növeljük a kiadásokat az állandó olajvásárlással és egyre rosszabb lesz a helyzet. Lesz még ennek böjtje.  

 

All right. Megindulunk végre. Kicsi kocsizás, kicsi pihizés, kicsi fotózás. Így telik a nap. Változatos, csodálatos és meseszerű az állandó jelleggel változó Marokkói táj. Az egyik pillanatban kietlen holdbéli tájhoz hasonlít, majd pálmaligetek és romantikus házikók, majd kis idő elteltével, már a hegyekben, kanyargós szerpentineken halad konvojunk, ezt persze nem minden autó tolerálja kellő módon. Endre, aki a „Cigánygyerek az égből” titulust (Orsós)-ta el magának, fehér Lada Nivája be is mondja az unalmast. Lájtos vontatással kimenekíti az EI Bamako – Team kocsija a kanyargó és állás esetén tökéletesen életveszélyes szerpentinről, majd egy pihenőben pontot teszünk betegsége végére. A Niva új erővel vághat neki a további szakasznak. Sajnos a mi bajunkat nem lehet az út mentén orvosolni. Vagyis a pit-stop idejét kihasználva a Bamakocsi ismét benyel kb. egy liter motor olaját.

 

A következő megálló érdekessége, nekünk a „civilizált embereknek” a benzinkút melletti húsbolt volt. Közvetlenül a helyi magánvállalkozásként üzemeltetett pék mellett működik és furcsa a hentes üzletében csupán annyi, ahogy a felfelé nyíló spalettáról lelógtak a birkák. Érdekes. Sok európai biztos, hogy felháborodna, vagy azonnal rosszul lenne. Szóval a sorrend: egy szőrös levágott birkafej, egy mesterien letisztított test… ebben a sorrendben. De csak három állat! Ehhez azonban meg kell érteni valamit. A szegénység hatalmas, a kultúra más. Áram nincs mindenhol, hűtőszekrény meg végképp nincs. A fej az állat eredetét bizonyítja. A test remekül megtisztítva, kb. 10 percenként le és átöblítve. És még valami kedves olvasó. Ami megmarad (ha esetleg nem adnák el, és ez szinte elképzelhetetlen, mert imádják a birkahúst) este megeszik. Lehet, hogy a látvány nem a legmegszokottabb az európai szem számára, de a fentiek fényében már kicsit más a helyzet. Kritika előtt nem árt informálódni. Nem barbárok csak egyszerűen nagyon szegény, de annál kedvesebb és vendégszerető emberek, akik nagyon nyíltak, csak be kell tartani bizonyos kulturális szabályokat.

 

Este Merzougánál egy nagyon szép szökőkút mellett láttam meg, a régen vágyott tuareg sálat. Azonnal vennem kellett egyet az öreg bácsitól. Mindjárt fel is csavarta a fejemre. Meg kell, hogy mondjam, remekül éreztem magam benne is illetőleg a puszta ténytől is, hogy van!

 

Innen konvojunk a Haven La Chance Desert felé vette az irányt, ahol egyszer csak jó Szilárdunk lekanyarodván az útról az Erg Chebbi Dűnék felé irányította a karavánt. Még világos volt. Persze hamar kiderült, hogy a kis Bamakocsi nem a legalkalmasabb a sivatagi homokra. Szinte azonnal meg is fogta a homok! És ez még nem is az igazi. A sper-diffi meg egyenesen rossz választás volt L … Ekkor már tudtam, hogy versenykategóriában esélytelenek vagyunk! Ahogy Pesten mondjuk: felejtős. Szóval kihúzott Szilárd minket a homokból. Utána még emberi tolóerőt kellett biztosítani kicsi kocsi (a Bama) számára, hogy kiérjen a keményebb talajra! Ugye milyen klassz a navigátor élete? J Nem elég, hogy az utat mondja a pilótának (ha az hallgat rá), előkészíti a feladat kivitelezését, tölti az aksikat, stb.– még ez is! Persze magam akartam! Nincs is ezzel semmi gond sem. Amivel a gond volt, az a lehangoló tudat, hogy el lehet felejteni a versenykategóriában való eredményes részvételt. Be kell látni, hogy nem volt jó választás! Ezek után, hogy ne legyen teljes a tapasztalat adta életérzés, még jobban eltévedtünk a dzsindzsában, így kétórai késéssel értünk be a biwaque (bivak / tábor) helyszínére. Úgy nincs sok értelme a további versenyzésnek, hogy elég, ha beérünk és kapunk érte valamennyi pontot… előlünk meg hátha kiesnek majd! Én a tisztességes versenyt szeretem.

 

A fárasztó nap tapasztalatai után, a változatosság kedvéért szelepfedél-tömítés csere várt ránk, a vacsora és a jól megérdemelt pihenés előtt! Mindezt egy, négyezer-kétszáz forintos tétel miatt! Áááá … ezen nem birok napirendre térni!

Írta: C.Z.

 

Folyt.köv.


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum