2010. Forma1 - Ausztrál nagydíj
Egészen különleges szezonnyitó-felejtő versenyt hozott az egyébként szezonnyitói státuszából kiütött Ausztrál Nagydíj, ahol már a rajtnál elkezdődött az adok-kapok. Egy tiszta start után három bajnoknak sikerült érintőre venniük egymás autóját, melynek kezdeményezője a végül a futamot is megnyerő Jenson Button volt.
Az első kanyar könyörtelenül érkezett, amire Fernando Alonsónak kutya kötelessége volt ráfordulni, hacsak nem akart eleve a melléje külső íven érkező Michel Schumacher autóján átrongyolni. Jenson Button azonban nem egészen vette figyelembe az Alonso autójára kiíródott figyelmeztetést, miszerint „kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak". A brit bajnok kitartott Alonso mellett, amit a Ferrari egy piruettel köszönt meg. Hogy ezzel szinte teljesen elúszott a spanyol győzelmi esélye, az egy dolog, de „érintett" volt a kalandban a hétszeres világbajnok is, aki pedig miután Alonso megfogta az ő farát, megszeppenésében a fűre hajtott. Ott pedig, mint tudjuk, babér nem terem egy Formula-1-es autó számára. Sőt, a német bajnoknak még az első terelőszárnya is bánta az affért.
Hogy ezzel a kilencszeres kupagyőztes páros kiiktatásával mennyit is nyert maga Button, az csak később derült ki. Előbb mindenki úgy gondolta, hogy ez egy nagy segítség volt Vettelnek, aki pedig az élen senkitől sem zavartatva vezetett. Tette mindezt egészen addig, míg végül egy állítólagos fékhiba miatt a kavicságyban nem kötött ki.
Hogy a Red Bullok fékei abban a kanyarban valóban üzemképtelené válhatnak, arra csak az utolsó körökhöz érkezvén adott tanúbizonyságot Mark Webber, aki Lewis Hamilton autóját használta fel a lassítási procedúra megkezdésére. Igaz ebbe meg az első terelője tört bele, de a Red Bull nem lenne Red Bull, ha az utolsó körre ne adott volna új szárnyat a pilótájának. Az új elemmel Webber még berepült Schumacher elé, s így két teljes ponttal indulnak tovább a következő futamra a bikák.
A szezonnyitón Fernando Alonso, ezúttal azonban Jenson Button profitálhatott a Red Bull problémákból, melyhez azonban előbb helyzetbe kellet magát hoznia a britnek. Ehhez pedig elsőre egy meglehetősen merész, korai gumiváltás kellett. Button a start közbeni esőzés nyomainak eltűnésének korai jeleire reagált, s mint utóbb kiderült, habár először alig bírt a slick gumikkal, végül sok másodpercet és egy első helyet hozott számára a rizikózás.
A húzás előtt Button még Kubica mögött autózott, de a felmelegedő száraz abroncs olyannyira lendületbe hozta, hogy a lengyelnek meg kellett elégednie a második hellyel.
A lengyeléhez hasonló kényszerű pirulát kellett lenyelnie Fernando Alonsónak, aki rengeteg kiváló akció után végül saját csapattársán nem tudott csak átgázolni. Felipe Massa noha úgy vezetett, hogy azért közúton talán rögtön a szájába dugnák a szondát, mégis a megfelelő pillanatban úgy tudta megmenteni saját maga okozta problémáját, hogy a mögötte haladó kétszeres világbajnok nem volt képes balesetmentes közlekedésre törekedve elhaladni mellette.
A Ferrari így egy harmadik és egy negyedik hellyel kellett, hogy beérje, noha nem tudni mi lett volna akkor, ha Button nem kéri fel táncolni, Massa pedig nem akadályozza a továbbhaladásban a szezonnyitó győztesét.
Ötödik helyen ért be Nico Rosberg, aki ezen a napon nem volt túl erőszakos, s nem volt túl kegyes sem másokkal, azonban nagyon sok pontot elhozott, ami jól jöhet a végelszámolásnál. Utána rombolt be dühödten a célba Lewis Hamilton, aki egy egész évadnyi akciót tudott le ezen a futamon, s ha Webber nem mutatja meg neki az Albert Park-i kavicságyat, talán még a dobogót is megcélozhatta volna.
Pontokat mentettek még: Vitantonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Mark „féktelenül" Webber és a bokszutca-látogatás rekordere, Michael Schumacher.
A hétszeres világbajnok ezúttal valóban nem volt nagyon szerencsés. Az első kanyar után egy hosszabb szervizre kényszerült, majd a normál kiállásakor a csapata nem készült fel időben a gumicserére.
Az ausztrál versenyhétvége tehát sikeresen feledtette a szezonnyitón érzett csalódottságot, s arra, hogy az események ilyen lendülettel mennek-e tovább, arra ezúttal csupán egy hetet kell várnunk.
Végeredmény:
1. J. Button (Mclaren) 25 pont
2. R.Kubica (Renault) 18 pont
3. F. Massa (Ferrari) 15 pont
4. F. Alonso (Ferrari) 12 pont
5. N. Rosberg (Mercedes GP) 10 pont
6. L. Hamilton (McLaren) 8 pont
7. V. Liuzzi (Force India) 6 pont
8. R. Barrichello (Williams) 4 pont
9. M. Webber (RBR-Renault) 2 pont
10. M. Schumacher (Mercedes GP) 1 pont