Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 19. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Szigetújfalui dagonyázás
2006-12-06 09:09:32
Kategória: Budapest-Bamako


 

Szigetújfalui dagonyázás
-2006. november 25.-

 

 

Péntek éjjel értesültem Zolitól, hogy szombaton a Budapest – Bamako 2007 Futam keretében egész napos edzés lesz. Csepel szigeten, a Szigetújfalu melletti ártérben. Egyből tudtam, hogy ott a helyem.

 

Reggel hét. Ébredek. Kávé és a tisztálkodás után a megfelelő ruha kiválasztása, majd Csaba hívása. Fel is veszi, de mint kiderült a bamakocsinak gyújtás baja van, tehát neki írány Ercsi, ahol életre keltik a versenyautó komputeres gyújtását. Nincs semmi gond, elmegyek egyedül. A tankolás utáni kb. 25 hívás rádöbbentett, hogy rossz számot eröltetek. Zoli ugyan mondta, de csak nagyjából, hogy merre lesz a jamboree, így még azt ki kellett nyomoznom. Végül csak meglett a helyszín!

 

Akik ott voltak: Azolee(1), az X.Y (a leendő verseny- és útitárs), a Drisu, a Balázs, a Jani, a Szabolcs, a Zoli(2), megA Zoli(3) és a Veres család.

 

Tizenegy után értem oda. Azoléé és Jani már vártak rám. Bepattantam a Mitsubishi Pajero hátsó ülésére, és irány a terep, ahol a Zoliék már melegítettek. A protokoll szabályai szerinti kölcsönös bemutatkozás és kézfogások után (ami kötelező Afrikában) közölték, hogy a Daciát éppen most húzták ki a vízből. Hiába kértem Zolit, hogy ismételje meg a vizes mutatványt, de erre nem sok hajlandóságot mutatott. Nem akartam tovább nyüstölni a víz szeretete kapcsán… mondom, mégis csak én vagyok az újonc. Még a végén jól felavatnak, én meg nézhetek, mint Nemecsek a tóban.

 

Mivel a Veres família a Pajeroba szállt be, Drisu és Balázs invitálására a Jeep Cherokee utasa lettem. Végre elindultunk. Az első mélyebb gödör azonnal figyelmeztetett, hogy az óvatlan „tereputas” hamar egy ambuláns, nyelvet visszavarró ellátás részeseként találhatja magát.

Már az út elején, többszörös ízelítőt kaptam a Dacia mentés fortélyaiból de ezzel világossá vált számomra, hogy Zoli „egy állat”
J és a Dákó pedig mindent kibír! Jól összeillenek. Ez röviden arról szólt, hogy száguldás, dagonya, erőlködés, kocsiból ki, fotózás, mentés, kocsiba be és tovább…

 

Miután kiértünk az erdős szakaszról, Zoli hívott, hogy én is megtapasztalhassam a Dacia fílinget. Nyugtatgatott, hogy az általa csak Sufni Tuningnak nevezett, de polgári nevén a Dobos autójavitó műhely varrogatja fel az RR (nem Rolls Royce, hanem Román Rakéta) ráncait. Szaggatott is bőszen, a gát földutas tetején, közben meg mondogatja, hogy a Jani, a Reni ÉS a Kis "sanyika" micsoda jó munkát végzett. Az adott körülmények között, aztán marhára tudtam értékelni az infót. Bennem még a „sík”para, főleg miután elgondolkodtam rajta, hogy bukócsövek nélkül mennyire lesz lapos, és hányszor fordulhat át a kocsi ha netán egy nagyobb kő, farönk vagy gödör rásegítésével katapultáljuk magunkat. Fene magas volt ám az a gát, jó meredek oldalakkal. De az ember már csak olyan, hogy hamar megszokja a körülményeket. Hamarosan kedélyes beszélgetés zajlott, miközben Zoli, mint „állat” tolta neki. Néhány perc után, csak fékeznie kellett, mert komoly betongúlákkal volt lezárva a gát teteje, az oldala de még a környéke is. A mélyre beásott, fehérre meszelt, szép darab gúlák között még teli gázzal sem fértünk volna át, így megálltunk, megfordultunk és bevártuk a két terepjárót. Amíg megjöttek, mi a Dákóról beszélgettünk. Szó, ami szó tényleg remekbe szabott melót végeztek, na de annyira azért nem, hogy ezt vagy háromszor is meg kelljen hallgatnom! J T. műhely itt jegyzem, hogy Zoli nagyon köszöni az elvégzett profi munkát!

Végre megjöttek a terepjárók. Kapva az alkalmon, mentem is hamar fotózni! Néhány száguldós fotó, és az engem beterítő kilónyi sár eltávolítása után, megláttuk legújabb kihívásunk alanyát egy tekintélyes árok képében, ami bő tíz méter hosszú, úgy három méter széles és vagy másfél méter mély lehetett. Zoli egyből küldi is Azolee felé: "meccsinálod"! Ő meg helyesel bőszen. Na, volt ám ott minden. Próba jobbról meg balról, még az árok másik oldalát is bepróbáltuk, de csak befelé sikerült, kifelé már menteni kellett a két terepjárót. Egyszerűen az árok adottságai, és a nem igazán erre a terepre való gumik meghiúsították az átkelési kísérleteket. Persze Afrikában az ember hidat épít a homokvasakból és a nagyobb fatörzsekből, de itt nem volt erre szükség. Mivel már kezdett késő délutánba hajlani, fogtuk magunkat és irány vissza a susnyásba, mert csak a dagonyán keresztül vezetett az "út". Vissza értünk. A kocsim is megvolt. Miután visszaültem az út mentén leállított autómba, cél a Pince Kocsma, ahol áttöltöttük a képeket. Jegyeztem is nyomatékkal, amint kész a laptopra mentés, én ficcenek vissza Pestre, mert még vár rám az a halomnyi kép és a beszámoló.

 

Naná, hogy nem úgy lett, mert közben befutott Jani, aki -meg kell hagyni- nagyon korrekt módon pácolt húst sütött ki faszénen a nap hőseinek. Amíg mindent befaltunk, átbeszéltük az Afrika „projektet”. Csak ezután jött el a búcsú ideje. Persze késve de jó hangulatban húztam vissza dolgozni, mert a zsurnaliszta dolga, hogy híreket szolgáltasson!

 

A cikk szereplőinek a honlapjai: Agrteam (Drisu és Balázs) és a Bluedigit-RACING Team (a Jani, a Szabolcs, a Zoli(2)) és nem utolsó sorban a szabadban.hu csapatának a portálja!

Kapcsolódó cikk:

- Szigetújfalui dagonyázás - sok fotó és pár videoklip



Szerző: cézé
Forrás: szabadban.hu

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum