A páros idén a hazai futamok mellett többek között Olaszországban, Romániában, valamint Marokkóban is tesztelte a 300 lóerős Nissant, amely a sárban, a sivatagban és a kövek, sziklák tarkította járhatatlan utakon is remekül helytállt. Vajon pályafutásuk hatodik Dakarján is minden rendben lesz? – Bízunk benne – vágta rá Kis, aki nemes egyszerűséggel az autóversenyzők olimpiájának nevezi a Dakart.
– Az elmúlt két esztendőben elpártolt mellőlünk a szerencse, hiszen tavaly balesetünk volt, 2007ben pedig a technika hagyott minket cserben. Éppen ezért most az év közben kipróbált alkatrészeket raktuk a kocsiba, hogy ne érjen minket kellemetlen meglepetés. Leteszteltük az új beállításokat, minden tökéletes, úgyhogy nagyon elszántak vagyunk. Kiséknek az sem vette kedvét, hogy a szervezők pokolian nehéz útvonalat jelöltek ki: a mezőny nyolc napot tölt majd Mauritániában, a homokdűnék között. – Ráérünk majd aggódni, amikor ott leszünk – mosolygott Czeglédi Péter.
– Navigációs szempontból inkább a marokkói sziklás szakaszokat szeretem. A kősivatag ugyan teljesen szétrázza az embert, iszonyatosan igénybe veszi az autót, és mivel nagy sebességgel haladunk, rendkívül veszélyes is, de legalább vannak viszonyítási pontok. A homoksivatagban, a hegy nagyságú dűnék között viszont sokszor a megérzéseidre kell hagyatkoznod, roppant könnyen eltévedhetsz. Persze az is igaz, hogy ott tanulod meg az alázatot és tisztelni a természetet, a Szaharát. Kis vakon megbízik navigátorában, el sem tudná képzelni, hogy ne Czeglédi üljön mellette.
– A hosszú versenyek, főleg a Dakar alatt természetesen előfordul néha, hogy valamin összeveszünk, s olyankor inkább nem szólunk egymáshoz, de az biztos, hogy nyugodt szívvel rábízzuk a másikra az életünket – szögezte le a pilóta.