Budapest, 2006. 09. 05. délelőtt 10.00 óra. Ott voltunk időben a megbeszélt helyen, ami a budapesti Ba Bar Lounge Café volt, ahová beharangozták a szervezők, a Budapest - Bamako 2007 Rally előfutamaként jegyzett, Budapest - Makó Futam sajtótájékoztatóját, amelyen a szabadban.hu mint induló csapat és, mint sajtóképviselő is részt vett.
A Budapest - Makó Futam sajtótájékoztatóján megjelent és felszólalt:
- a versenyt, és az afrikai Budapest-Bamako "fő-versenyt" szervező Villám Géza, aki kiemelte a Budapest - Makó futamának ismerkedős, gyakorlós, barátkozós, karitatív (ez nem ...os) voltát. Villám külön felhívta a figyelmet, kis hazánk egyetlen trabant motorral meghajtott kompjára, amely nagyon fontos szerepet játszik majd a csapatok vízi szállításában. Állítólag itt majd, szó szerint sodródunk az árral.
- a Budapest-Makó futam szervezésben kimagasló munkát nyújtó, egyben a 2005-ös Bamakó után már "veteránnak" számító Coimbra team csapata (a Trabis brigád), amelynek képviselője Polgár András felhívta a figyelmet a közel 130 (+/- 250 résztvevő) jármű előtt álló 560 km-es távra, amely két részre oszlik és minden földi jó lesz benne, "mi szem-szájnak ingere" ... de mégis úgy, hogy akár terepjáróval, akár pedig trabanttal is teljesíthető legyen a 30 etapból és logikai feladatokból álló futam. Vagyis homokvasakat, és vontatóköteleket elő;
- Bálint Márta, aki a Makói Hagymafesztivál képviseletében ecsetelte, hogy Makó városa a jó házigazda gondosságával várja a jelentős létszámú, kihívásra- és a fincsi szarvaspörire éhes kalandvágyók hadát, amelynek megszervezése és létrehozásának idején a jótékony célok, pont olyan fontos szempontokkal bírtak, mint a többi, de szervesen kapcsolódó eseménynél.
A sajtótájékoztató hivatalos furmulája után az összejövetel könnyed stílusban folytatódott tovább, nevetgélések, a járókelők autóbámulása és a fényképezőgépek kattogása kiséretében.
Találkoztunk, a gyorsulási versenyeken sűrűn induló Dacia 1310 típusú járművel és a hozzá tartozó Henn Zoltánnal, aki a "dákó" pilótája egyben. Szintén Zoli elmondta, hogy mindegyik, a Bamakón induló csapat kocsiját, 4 rugesz/m2 áron kicsicsázzák. Hidd el öcsém, hogy olcsóbb, mint máshol.
Már éppen lebótoltam vele a szabadban.hu-s "bamakocsi" látványtervét, amikor megtudtuk, hogy ott van közöttünk, a sokak számára ismerősen csengő Lucullus Baráti Társaságtól Turóczi Gábor (tudoood, az a srác, amelyik az Északi-sarkon főzött csirkepaprikást)! Mint kiderült ők is képviselik magukat aMaKó és a BaMaKó futamain, mint a TarhonyaRally Racing Team aki majd jól főzni fog Makón is, meg Afrikában is!
... no de erről, majd "asszem" írok egy külön cikket, valahol a szabadban!